Saturday, 25 August 2012

Tumpi Dan Rempeyek

Assalamualaikum dan Selamat Hari Raya Aidil Fitri....maaf zahir dan batin kepada semua rakan2 blogger.
Bertemu kembali kita dengan en3 pertama selepas seminggu menyambut Syawal.


Setiap kali raya memang tumpi dan rempeyek wajib ada....memang laris dan paling dulu habis.Biasanya sis akan buat tumpi kacang hijau & kacang dal (kena rendam semalaman) dan rempeyak kacang tanah menggunakan adunan yang sama.Kalau nak cuba resepinya di SINI. 


Semalam sis terima kad raya dari Ummi Iman.Terima kasih ye Rose....semoga persahabatan kita di alam maya ini berkekalan dan di redhai Allah hendaknya.




Terima kasih juga buat Fieda atas kiriman brooch berbunga biru.Sebenarnya dah banyak kali sis terima brooch yang cantik2 dari Fieda.Sayang Fieda....muahhhzzz.


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

13 ulasan:

Tihara said...

bestnye dapat kad...cantik brooche fieda bagi..rempeyek kesukaan saya juga :)

Acik Erna said...

salam aidilfitri norzie..acik suka makan tumpi dan rempeyek..tapi aik beli je..rasa macam susah je nak buat

|| NaFiRaa || said...

rempeyek tuh kalo wat kudap2 sambil tengok tv pon sedap tuh.. tau2 balang kosong dah..:)

eita said...

sedap nyer yang kacang hijau tu...

comel betol kerongsang tu

Cendol said...

ohhh itu namenye tumpi?baru tau..hoho
tenkiu singgah belog cendol.folo u too :D

zila norazila said...

salam sis
tumpi mmg kami cari dulu..mmg suka mkn..tp x pernah buat sendiri..emak mmg tiap2 thun buat:)

EmbunRosaliza said...

Assalam Norzie, selamat hari raya, bestnya ada org kirim kad raya. kalo akk tunpi n rempeyek, lagi suka rempeyek, sbb peminat kacang tanah heheh...mkn jap je licin, akk tak pernah buat, selalu beli je

Zie said...

suka rempeyek lg... dari tumpi

Kasih Salina said...

tumpi tu saya tak suka makan tapi rempeyek tu suka sangat2..

Wanieys said...

rempeyek tu pnah makan tumpi tu mcm xpernah hihi....

Ummi Iman said...

suka rempeyek dan tumpi.. sedapnya buat sendiri :)

sama2 kak norzie.. insyaallah. takde apa pun cuma kad ucapan shj.. terima kasih juga pada kak norzie kerana bersahabat dgn saya di alam maya ni..

bestnya dpt broach dr fieda..

p.s: online laptop baru laju sikit nak masuk ;) maaf ya kak.. jarang2 boleh buka laptop ni..

ayut said...

ayut suke rempeyek ni!

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Untung laa kan , hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...